یونولیت فشرده چیست ؟

یونولیت فشرده
دسته بندی:
چیکید محتوا
یونولیت فشرده چیست ؟

یونولیت فشرده دارای خصوصیات منحصربه فردی است که آنها را از سایر یونولیت ها ، متمایز کرده است. در ادامه ، این خصوصیات را بررسی می کنیم.

انواع سازه های یونولیت شامل پلاستوفوم فشرده ، پلاستوفوم استاندارد سقفی ، پلاستوفوم دیواری ، پرتو کرومیت یونولیت و … می باشند. در صنایع گوناگونی همانند صنعت ساخت و ساز ، صنعت یخچال سازی ، بسته برندی و … از یونولیت استفاده می شود.

بهترین گزینه برای عایق کاری ساختمان ها ، پلاستوفوم ها هستند که به سبب ویژگی های خاص خود جایگزین بلوک های سفالی و سیمانی شده اند. برخی از سازندگان و تولیدکنندگان ، یونولیت را به سایر مصالح و محصولات ترجیح می دهند. در این مقاله قصد داشته که به بررسی یکی از بهترین انواع یونولیت بپردازیم :

آشنایی با مقاوم ترین نوع یونولیت

یونولیت فشرده ، از پرکاربردترین یونولیت ها است که حوزه کاربرد آن بیشتر از سایر یونولیت ها است. این نوع یونولیت مثل یونولیت های دیگر تولید می شود. از پلی استایرن برای ساخت این یونولیت استفاده می شود.

متریالی که برای ساخت این یونولیت مورداستفاده قرار می گیرد ، بسیار لطیف است و در درجه حرارت 100 درجه سانتی گراد ساخته می شود. این مسئه سبب شده است که چگالی این یونولیت در مقایسه با سایر پلاستوفوم ها بیشتر باشد که این ویژگی موجب افزایش مقاوم این یونولیت می شود. در برخی موارد ، دانسیته این یونولیت معادل با 40 می باشد.

کاربرد یونولیت فشرده شامل ساختمان سازی ، خودروسازی ، ساخت اسباب بازی ، ساخت درب و پنجره ضدسرقت ، مجسمه سازی ، یخچال سازی و … می باشد. مسئله ای که بهتر است بدان آگاه باشید این است که پلی استایرن ها در چندین نوع از قبیل پلی استایرن معمولی ، پلی استایرن مقاوم ، پلی استایرن انبساطی و پلی استایرن اکسترود شده وجود دارند.

عوامل مؤثر بر قیمت یونولیت‌های فشرده

چندین فاکتور مهم در تعیین قیمت این نوع یونولیت اثرگذار هستند.

  • یونولیت های ضخیم تر ، گران تر هستند. بنابراین افزایش ضخامت منجر به افزایش قیمت می شود.
  • هر چه دانسیته یونولیت فشرده بیشتر باشد ، قیمت یونولیت بالاتر است.
  • کیفیت مواد اولیه یونولیت موجب تغییراتی در قیمت آن می شود. در واقع کیفیت مواد اولیه ، اصلی ترین عاملی است که قیمت یونولیت را مشخص می کند. کشور سازنده مواد اولیه یونولیت ، در تعیین قیمت یونولیت اثرگذار است.

بیشتر بخوانید: دیوار پیش‌ساخته یونولیتی

اصلی ترین خصوصیات این یونولیت :

– این یونولیت به دلیل ساخت بر اساس استاندارد  ASTM C578 ، از مقاومت بالایی برخوردار است.

– یونولیت فشرده دارای بیشترین مقاومت مکانیکی است و همین ویژگی موجب افزایش ظرفیت تحمل بار آن شده است.

– هرگز در این یونولیت ، المان های HCFCs  و CFC دیده نمی شوند و خاصیت عایق سازی آنها به لطف وجود کربن و هیدورژن و اکسیژن است.

– این یونولیت ها در برابر تغییرات آب و هوایی و عوامل نامساعد جوی ، بیشترین مقاومت را دارا می باشند.

– مقدار جذب رطوبت و آب به این یونولیت ، اندک است.

– خاصیت عایق پذیری این یونولیت بسیار عالی است و کمتر ماده ای می تواند به این خوبی مانع از انتقال صدا و اتلاف انرژی شود.

– یونولیت فشرده در مقابل حرارت و آتش دارای مقاومت بسیار خوبی است تا اتفاق بد در دیرترین زمان رخ دهد.

– طول عمر این یونولیت بسیار بالاتر از سایر یونولیت ها و محصولات مشابه است. ویژگی مثبت این یونولیت این است که قابل بازیافت است.

– این یونولیت در مقابل محلول های نمکی و قلیایی ، صد درصد خنثی است و سریعاً شروع به واکنش نمی کند.

– این یونولیت ها در برابر تابش آفتاب مقاوم هستند ، اما سطح آنها اندکی زرد رنگ می شود.

ساخت دیوار پیش ساخته با استفاده از این یونولیت

با استفاده از یونولیت فشرده می توان دیوارهای پیش ساخته تولید نمود. دیوارهای پیش ساخته یا تری دی پانل در چندین نوع شامل تری دی پانل باربر ، تری دی پانل غیرباربر ، تری دی پانل سقفی و … وجود دارند.

برای ساخت این دیوارها یک لایه ورق یونولیت را میان دو شبکه فلزی به اسم مش گذاشته و پس از آن یک لایه بتن ریزی می کنند. مزایای اجرای دیوارها به این سبک شامل عایق سازی حرارتی ، عایق سازی صوتی ، کاهش وزن سازه ، افزایش سرعت پیشرفت پروژه و … است.

تفاوت یونولیت فشرده با یونولیت پلی استر گسترش یافته

– میزان جذب آب پلاستوفوم پلی استر نسبت به پلاستوفوم فشرده کمتر است و این مسئله سبب طول عمر بیشتر پلاستوفوم پلی استری می شود.

– ساخت پلاستوفوم فشرده در یک پروسه اکستروژن پیوسته انجام می شود که با هر سلول از طریق دیوارهای پلی استر کاملاً پوشیده شده است.

– پلاستوفوم های فشرده یک ورق اکسترود شده می باشند. اما پلی استر با عناصر اضافی و یک ماده دمنده ترکیب شده و رنگی بدان اضافه می شود.

– انتخاب مناسب برای محیط های مرطوب ، پلاستوفوم های فشرده هستند که از مقاومت زیادی در مقابل انتشار بخار آب برخوردار هستند.

بررسی وضعیت ایمنی ، پایداری و و بازیافت یونولیت فشرده

چندین ویژگی مهم این یونولیت ها را بررسی می کنیم تا بیشتر با این محصول آشنا شویم :

– این یونولیت ها را می توان بازیافت نمود.

– امکان افزودن اکستروژن رنگ به این یونولیت وجود دارد تا پس از اکسترود مواد ، آن را در قالب بریزند.

– خاصیت عایق سازی این یونولیت به سبب وجود کربن و هیدورژن و اکسیژن و … بسیار زیاد است.

– ساخت این یونولیت ، فرآیند دشوار و تخصصی است. چرا که این محصول کاملاً سبک است.

– این محصول از نظر ایمنی ، کاملاً در سطح بسیار خوبی قرار دارد.

خرید یونولیت فشرده

توجه داشته باشید که این یونولیت ها را از مراکزی خریداری کنید که آنها را بدون واسطه به شما عرضه کنند. حتماً به کیفیت محصول توجه داشته باشید. بسیاری از کارخانه ها ، یونولیت های بی کیفیت را با قیمت های بالایی به مشتریان عرضه می کنند.

اما مجموعه ایران یونولیت ، از مجرب ترین و معتبرترین کارخانه های تولیدکننده یونولیت است که کیفیت محصولاتش بسیار بالا و قیمت محصولاتش بسیار مناسب است. برای خرید یونولیت های موردنیاز خود ، ایران یونولیت را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید یونولیت در شهر قدس

خرید یونولیت در شهر قدس

خرید یونولیت در شهر قدس به منظور استفاده در ساختمان سازی، صنعت بسته بندی، دکوراسیون، عایق کاری و … انجام می شود. یونولیت، متریال پرکاربردی

مشاهده »