آشنایی با بهترین روش برش یونولیت

دسته بندی:
چکیده محتوا
آشنایی با بهترین روش برش یونولیت

بهترین روش برش یونولیت ، متدی است که لبه های یونولیت را بریده بریده نکند و در کمترین زمان یک برش یکدست ایجاد کند.

 

یونولیت یا پلاستوفوم ها از محصولاتی هستند که در حوزه های مختلفی مورداستفاده قرار می گیرند. وزن اندک پلاستوفوم ها ، مقاومت بی نظیر آنها ، خاصیت عایق سازی حرارتی و برودتی ، عایق سازی صوتی و … پلاستوفوم ها را تبدیل به یک محصول مفید و کاربردی کرده است.

در استفاده از این یونولیت ها باید به موارد مهمی توجه داشت که یکی از آنها ، نحوه برش زدن آنها است. اگر پلاستوفوم ها به صورت اصولی برش زده نشوند ، ظاهر بدی خواهند داشت و حتی ممکن است دچار آسیب دیدگی و شکستگی شوند.

اهمیت برش اصولی پلاستوفوم

انتخاب بهترین روش برش یونولیت ، بسیار مهم است. پلاستوفوم ، یک محصول فرآوری شده است که از ذرات پلی استایرن درست شده است. این ذرات طبق پروسه مشخصی ، قالب گیری و برش زده می شوند.

پلاستوفوم ها در مقابل رطوبت ، حرارت ، صوت ، فشار و ضربه و … مقاوم هستند و این مسئله سبب شده است که استفاده های زیادی از آنها شود. اگر پلاستوفوم ها به درستی برش نخورند ، مشکلاتی را به دنبال خواهند داشت. اما نحوه برش زدن اصولی پلاستوفوم ها چگونه است ؟ در ادامه به این مسئله می پردازیم.

نحوه برش زدن پلاستوفوم ها

بهترین روش برش یونولیت را به شما توضیح می دهیم. برش زدن پلاستوفوم ها بسیار آسان است و صرفاً باید با توجه به نکات مهمی انجام شود. برای برش پلاستوفوم به ابزار خاصی نیاز نیست و با چاقو و کاتر و … به راحتی می توان برش پلاستوفوم را انجام داد. متداول ترین روش های برش پلاستوفوم به صورت زیر است :

برش پلاستوفوم با المنت برقی

از گذشته هم استفاده از این روش مرسوم بوده است. البته از المنت های برقی در کارخانه ها و کارگاه ها برای برش بلوک های مادر پلاستوفوم استفاده می کنند. استفاده از المنت ها نسبت به استفاده از تیغ و کاتر ، برتری هایی دارد. انواع بلوک های پلاستوفومی ضخیم را می توان با این روش به خوبی برش زد.

پلاستوفوم هایی که با این دستگاه برش زده می شوند ، به صورت کاملاً صاف و یکدستی در می آیند و هیچگونه ناهمواری در لبه های آنها در محل برش دیده نمی شوند. سرعت برش پلاستوفوم ها با این روش بسیار بالا است. اما درباره این روش باید بدانید که کار با دستگاه های المنت برقی ، کار هر شخصی نمی باشد.

بهترین روش برش یونولیت : استفاده از تیغ

تیغ و کاتر از ابزارهای ساده ای هستند که برای برش یونولیت مورداستفاده قرار می گیرند. در اغلب کارگاه ها و مغازه ها از این ابزار برای برش یونولیت استفاده می شود. دانشجویان و دانش آموزان برای ساخت ماکت و یا کاردستی های خود با یونولیت از کاتر برای برش آن استفاده می کنند.

شیاری که با استفاده از تیغ و کاتر در پلاستوفوم ها زده می شود ، ضخامت اندکی دارد. بدون داشتن هیچگونه مهارتی می توانید برش یونولیت ها را با استفاده از کاتر انجام دهید. اما برخی از افراد در استفاده از کاتر به صورت حرفه ای و ماهرانه عمل می کنند و همین مسئله سبب می شود که برش بسیار تمیز انجام شود.

اگر کاتر و تیغ به صورت زاویه دار نسبت به پلاستوفوم گرفته شود ، شیارهایی در سطح پلاستوفوم بوجود می آید و برش پلاستوفوم اصلاً به درستی زده نخواهد شد. برش پلاستوفوم با کاتر باید به گونه ای باشد که کاتر به شکل کامل به یونولیت وارد شود تا حالت بریده بریده در لبه های آن ایجاد نشود.

برش پلاستوفوم با دستگاه های لیزری

بهترین روش برش یونولیت می تواند استفاده از دستگاه های لیزری باشد. دستگاه های لیزری ، تجهیزات مناسبی برای برش پلاستوفوم ها هستند. دستگاه های سی ان سی در چندین نوع هستند که هر یک برای برش پلاستوفوم ها مورداستفاده قرار می گیرند. سرعت و دقت برش پلاستوفوم توسط دستگاه های لیزری بسیار زیاد است. پلاستوفوم های ضخیم و بزرگ را نمی توان با استفاده از ابزارهای ساده برش زد ، اما به راحتی می توان توسط دستگاه های لیزری آنها را برش زد.

سرعت و دقت برش های پلاستوفوم ها با این دستگاه بسیار زیاد است. با این دستگاه می توان برش های پلاستوفوم ها را به شکل های گوناگون انجام داد.از این دستگاه برای برش پلاستوفوم هایی با ضخامت بالاتر از سه سانتی متر استفاده نمی شود.

بهترین ابزار برای برش پلاستوفوم چیست ؟

بهترین روش برش یونولیت با توجه به شرایط تعیین می شود. انتخاب بهترین ابزار با توجه به کاربرد پلاستوفوم ها تعیین می شود. اما دستگاه های سی ان سی برای برش پلاستوفوم ها بسیار مناسب هستند. حتی با این دستگاه ها می توان برش پلاستوفوم ها را به صورت دو بعدی و سه بعدی انجام داد.

پلاستوفوم های ساختمانی اغلب در محل پروژه بایستی برش خورند ، این احتمال وجود دارد که نتوان از دستگاه های لیزری در محل پروژه استفاده کرد. در چنین حالتی چاره ای به جز استفاده از کاتر و یا المنت نمی باشد. بنابراین انتخاب روش برای برش پلاستوفوم بر اساس موارد مختلفی صورت می گیرد. شما می توانید در این ارتباط با کارشناسان مشاوره کنید و با توجه به کاربرد موردنظر خود بپرسید که از چه روشی برای برش پلاستوفوم استفاده کنند.

کلام آخر

با توجه به توضیحات ارائه شده حتماً می توانید بهترین روش برش یونولیت را انتخاب کنید. برای انتخاب برترین روش باید نوع پروژه خود و امکانات موجود را بررسی کنید و سپس بر آن اساس تعیین کنید که چه روشی مناسب تر است.

مزیت استفاده از دستگاه لیزر ، دقت و سرعت بسیار بالای برش است. مزیت برش با المنت ، امکان ساخت حروف با ضخامت زیاد است. مزیت استفاده از تیغ و کاتر ، سرعت کار و ناچیز بودن خوراک اره است.

با انتخاب بهترین روش برش یونولیت می توانید برش های یونولیت را بسیار تمیز انجام دهید. در این حالت ، خروجی کار بسیار ایده آل خواهد بود و برای کاربرد موردنظر شما مناسب تر خواهد بود. روش های مناسب دیگری برای برش پلاستوفوم وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس را بررسی نموده و با دستاوردهای استفاده از این محصول در کاربردهای مختلف آشنا می شویم. یونولیت یا پلاستوفوم

مشاهده »