آشنایی با نمای یونولیتی

دسته بندی:
چکیده محتوا
آشنایی با نمای یونولیتی

آشنایی با نمای یونولیتی ، موضوعی است که قصد پرداختن به آن را داریم. با ما همراه باشید تا اطلاعات جذابی درباره این نما در اختیار شما قرار دهیم.

 

استفاده از یونولیت در سال های اخیر بسیار رایج شده است و در زمینه های مختلف از این محصول مفید و کاربردی استفاده می شود. احتمالاً نام نمای پلاستوفوم یا یونولیت را شنیده اید. نمای پلاستوفوم در صنعت ساختمان سازی ، به جایگاه بسیار خوبی دست پیدا نموده است.

کمتراز یک قرن است که استفاده از نمای پلاستوفومی رایج شده است اما در ایران به تازگی ها استفاده از این نما رایج شده است. اگر شما هم اطلاعات زیادی درباره این نوع نما ندارید ، حتماً ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید.

آشنایی با نمای یونولیتی و ویژگی های آن

پلاستوفوم به صورت کاملاً اتفاقی توسط ادوارد سیموت اختراع گردید. این پلاستوفوم کاملاً خنثی و متخلخل است و از پلاستیک درست می شود. در واقع مواد اولیه پلاستوفوم ، مونومتر استایرن است.

پلاستوفوم دارای ویژگی های خاص خود است. به طور مثال این ماده در مقابل حریق و حرارت دارای مقاومت زیادی نیست و ممکن است سریعاً شعله ور شود. اما امروزه پلاستوفوم هایی تحت عنوان پلاستوفوم کندسوز ساخته می شوند که کارایی های زیادی دارند.

پلاستوفوم هایی که برای نمای ساختمان مورداستفاده قرار می گیرند ، پلاستوفوم های فشرده با چگالی های بسیار زیاد (معمولاً بالای 20 ) هستند. به منظور افزایش مقاومت باید از یک لایه زیرین و سیلیس بر روی آن بهره گرفت. در آشنایی با نمای یونولیتی متوجه می شویم که این نما از نماهای مدرن و به روز است که بسیار سبک است.

خصوصیات مهم این نما شامل عایق بودن ، سبکی ، مقاومت بسیار زیاد ، زیبایی خیره کننده ، امکان رنگ پذیری ، مقاومت در برابر اشعه ماورابنفش ، اقتصادی بودن ، راحتی اجرا و … می باشند.

استفاده از پلاستوفوم برای ساخت و ساز

برای هر نوع ساخت و سازی می توان از نمای پلاستوفومی استفاده نمود. از پلاستوفوم های نما برای روکش فلزی ، اتاق سرد و … به کار برده می شود. پانل و مواد روکش فلزی از کاربردهای مهم این پلاستوفوم ها هستند. در واقع این مواد از متریال نمای پلاستوفومی هستند.

پانل ها به علت بهداشتی بودن و عایق بودن ، در صنعت مواد غذایی و اتاق های سرد به کار می روند. پانل ها در اغلب مواقع از دو روکش فلزی درست شده اند که لمینت به یک هسته پلی استری هستند. در آشنایی با نمای یونولیتی متوجه می شویم که روکش های آنها مثل APC می باشد. ضخامت این مواد بسیار بیشتر از سایر مواد است.

متریال این نما از جنسی است که دارای سختی مناسبی است. با روکشی که برای این نما به کار برده می شود ، ظاهر این نما به شکل فلز ، بتن و … دیده می شوند. سیستم نظارت بر تهویه حرارتی سقف های داخلی و صنعتی به دلیل وجود ساختار پنلی پلاستوفوم سقفی و دیواری به لحاظ سادگی نصب و استفاده ، مزایای زیادی را به همراه دارد.

عایق حرارتی تهویه از پلی استر منبسط شده به انضمام مواد گرافیتی درست می شود. مواد با الهام از استاندارد EN 13163 به شکل ویژه ای میان پنل های EUROSTRAND OSB و تخته سه لا با مفاصل فنلی یا سایر مصالح با خصوصیات مشابه ، تولید می شوند. چسب مورداستفاده باید از خصوصیات خاصی برخوردار باشد.

آشنایی با نمای یونولیتی و انواع این نماها

پلاستوفوم ها از خصوصیات ویژه ای برخوردار هستند و تولیدکنندگان این محصولات را با خصوصیات کمی و کیفی مختلفی تولید می کنند. نمای پلاستوفومی در انواع گوناگونی وجود دارد. به صورت کلی این نما را به نماهای پلاستوفومی پانلی و نماهای پلاستوفومی با مواد روکش دار تقسیم می کنند.

نمای پانل های پلاستوفومی از یک هسته مرکزی از جنس پلاستوفوم برخوردار هستند که روکش آنها فلزی مانند است. اگر در انتخاب این نما دچار تردید هستید ، بدانید که این نما بسیار سبک و زیبا است و به هیچ عنوان موجب افزایش وزن سازه شما به صورت چشمگیری نمی شود.

مزایای مهم نمای پلاستوفومی

در آشنایی با نمای یونولیتی متوجه می شوید که این نما دارای مزایای بسیار زیادی است. به موارد زیر توجه کنید تا بهتر با مزایای اجرای این نما آشنا شوید :

– با استفاده از این نما می توان یک عایق سازی مناسب برای سازه ایجاد کرد تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود. در چنین سازه هایی ، گرم کردن محیط داخل در فصول سرد و سرد کردن محیط داخل در فصول گرم بسیار سریع و راحت انجام می شود.

– نمای پلاستوفومی در زمان کوتاهتری از سایر نماها اجرا می شود.

– با اجرای این نما می توان از بروز مشکل ترک خوردگی و تغییر رنگ نما و … جلوگیری نمود.

– نمای پلاستوفومی دارای تنوع زیادی است که مشتریان می توانند مطابق با سلیقه خود به انتخاب آنها اقدام کنند.

– در آشنایی با نمای یونولیتی متوجه می شویم که نمای پلاستوفومی یک عایق صوتی است و می تواند از ورود سروصدا به داخل جلوگیری کند.

– اجرای نمای پلاستوفومی با هزینه کمی اجرا می شود. برخی از نماهای مدرن امروزی ، هزینه زیادی دارند.

– اجرای این نما سبب می شود که سازه از مقاومت بسیار خوبی در برابر باران های اسیدی و سرمازدگی در فصل سرد برخوردار شود.

– نمای پلاستوفومی با توجه به قیمت بسیار مناسبی که دارد ، زیبایی بسیار زیادی دارد. با انواع نماهای پلاستوفومی می توانید به سازه خود زیبایی و جذابیت ببخشید.

هزینه اجرای نمای یونولیت

پس از آشنایی با نمای یونولیتی متوجه می شویم که این نما ، جایگزین بسیار خوبی برای نمای سنگی ، آجری و کامپوزیت و … می باشد. اجرای این نما دارای مزایایی است که سایر نماها چنین مزایایی را ندارند. البته نه اینکه اجرای این نما در مقایسه با سایر نماها ، هیچ اشکال و ایرادی به همراه نداشته باشد.

هزینه اجرای این نما با توجه به متراژ پروژه ، بلند مرتبه بودن یا کوتاه بودن سازه ، نوع نما ، کیفیت متریال به کار رفته ، زمان اجرای پروژه ، وجود محدودیت یا عدم وجود محدودیت در اجرای نما در مکان پروژه و … تعیین می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس را بررسی نموده و با دستاوردهای استفاده از این محصول در کاربردهای مختلف آشنا می شویم. یونولیت یا پلاستوفوم

مشاهده »