آیا یونولیت عایق صدا به شمار می آید ؟

دسته بندی:
چیکید محتوا
آیا یونولیت عایق صدا به شمار می آید ؟

یونولیت عایق صدا است. این خصوصیت یونولیت مهمتر از سایر خصوصیاتش است و بیشتر موردتوجه مشتریان است.

یونولیت یا پلاستوفوم از ذرات پلی استایرن درست شده است. این مواد به دلیل ویژگی هایی که دارند موردتوجه سازندگان ، تولیدکنندگان و سایر کسب و کارها قرار گرفته اند. به شکل های مختلفی از یونولیت استفاده می شود.

باید بدانید که پلاستوفوم ها از خصوصیات مختلفی برخوردار هستند که برخی از آنها شامل سبکی ، عایق حرارتی ، عایق صوتی ، مقاومت بالا ، جابه جایی راحت و … است. اما خصوصیتی که قصد پرداختن به آن را داریم ، خاصیت عایق صوتی یونولیت است.

آرامش در برج ها و آپارتمان ها ، یک دغدغه مهم

اکنون با دلیل استفاده از یونولیت عایق صدا در صنعت ساخت و ساز آشنا می شویم. در سالهای اخیر ، برج سازی و آپارتمان سازی رواج یافته است. با توجه به افزایش جمعیت و کمبود زمین ، نمی توان به دنبال زندگی در خانه های ویلایی بود. با توجه به کمبود زمین در شهرهای مهم و افزایش بی رویه جمعیت باید به سکونت در آپارتمان ها و برج ها روی آورد.

زندگی در برج هایی که ساکنین زیادی دارند ، دغدغه های زیادی دارد. یکی از این دغدغه ها ، حفظ آرامش است. سازندگان و مالکان ساختمان ها به دنبال روش های مختلفی هستند که به هر طریقی بتوانند از انتقال صدا میان واحدها و طبقات به یکدیگر جلوگیری کنند.

یکی از روش های جلوگیری از ورود هرگونه صدا و لرزش به داخل واحدها ، استفاده از یونولیت عایق صدا در بخش های مختلف ساختمان به ویژه سقف طبقات است. بدین ترتیب می توان یک عایق سازی صوتی ایده آلی را ایجاد کرد که آرامش زیادی را به واحدها تزریق می کند. هرگز سروصدای صحبت کردن ، راه رفتن ، دویدن ، موسیقی گوش کردن همسایه های بالایی و پایینی خود را به دلیل استفاده از پلاستوفوم ها در سقف سازه ها نخواهید شنید.

آیا به راستی پلاستوفوم ها ، عایق صوت هستند ؟

بله. اینکه گفته می شود پلاستوفوم ها عایق صوت است ، اصلاً یک شعار تبلیغاتی نیست. این مواد واقعاً می توانند از انتقال صوت جلوگیری کنند و یا حجم امواج صوتی انتقال داده شده را کاهش دهند.

اما باید به یک نکته مهم توجه کرد و آنهم این است که هر یونولیتی نمی تواند امتیاز جلوگیری از ورود آلودگی صوتی را داشته باشد. یونولیته ای که برای عایق سازی مورداستفاده قرار می گیرد حتماً باید دارای دانسیته و ضخامت مناسب باشد. در غیراینصورت نمی تواند در عایق سازی موفق عمل کند و مانع از انتقال صدا شود.

در رابطه با یونولیت عایق صدا باید این مسئله را بدانید که اگر یونولیت با عایق های دیگر ترکیب شود ، بیشترین عایق سازی را ایجاد می کنند. به طور مثال می توان یونولیت را با فوم های شانه تخم مرغی ترکیب نمود و بدین منظور استفاده کرد.

یونولیت ها گاهی در تولید پنل های آکوستیک غیرجاذب مانند دیفیوزر به کار می روند. در صورتیکه از پلاستوفوم های با چگالی بالا برای ساخت این موارد استفاده شود ، این پنل ها به خوبی می توانند دیفیوز کردن فرکانس ها را انجام دهند.

صداهای گوناگون مثل صداهای صحبت کردن افراد ، صدای بوق ماشین ، صدای آژیر آمبولانس و سایر صداها از درب و پنجره و دیوارها وارد ساختمان می شود. اگر درب و پنجره و دیوارها به خوبی عایق بندی شوند ، انتقال هرگونه صدایی به داخل انجام نمی شود و آرامش شما حفظ می گردد.

مجدد تأکید می کنیم که استفاده از هر یونولیتی نمی تواند موجب پیشگیری از انتقال صدا شود. یونولیت باکیفیت و مرغوب که دارای دانسیته بالایی باشد ، گزینه مناسبی برای عایق سازی صوتی است.

ساختار یونولیت عایق صدا

این یونولیت ها همانند سایر یونولیت ها از مواد پلی استایرن ساخته شده اند. اما ورق ها یا بلوک های یونولیتی که بدین منظور مورداستفاده قرار می گیرند ، دارای دانسیته و فشردگی بالایی هستند. این ورق ها پس از پخت اولیه به شکل بلوک های مقاومی درآمده و دوباره به شکل ورق های گوناگونی در اندازه های مختلف در می آیند. این ورق ها با هدف عایق سازی صوتی و یا عایق سازی حرارتی مورداستفاده قرار می گیرند.

خرید یونولیت عایق صدا

این ورق ها معمولاً دارای دانسیته بالایی هستند که این مسئله موجب می شود در مکان های مختلفی به ویژه مکان های شلوغ مانند موتورخانه ها به کار روند. نصب این عایق ها معمولاً در مرحله سفت کاری ساختمان انجام می شود. این ورق ها در جذب صدا ، بسیار موفق هستند.

استفاده از این عایق ها برای سقف و دیوار ، امکان پذیر است. یونولیت ها ، کم هزینه ترین راه برای عایق سازی صوتی هستند. همین مسئله سبب می شود که تمایل زیادی به استفاده از یونولیت ها وجود داشته باشد.

استفاده از یونولیت های سقفی با هدف عایق سازی ، بسیار راحت است. سبکی این یونولیت ها موجب شده است که جابه جایی آنها بدون هیچ دردسری انجام شود. پلی استایرن از یک ساختار سلولی بسیار ریز و تفکیک شده ای برخوردار است که موجب کاهش انتقال سروصدا می شود.

استفاده از یونولیت عایق صدا برای ساختمان سازی بسیار سودمند است. سبکی سازه ها ناشی از استفاده از یونولیت های سقفی ، موجب افزایش مقاومت ساختمان ها در برابر زمین لرزه می شود و ایمنی را افزایش می دهد. انواع یونولیت ها می توانند عایق سازی خوبی در زمینه های صوتی ، حرارتی و رطوبتی ایجاد کنند. هر اندازه که فشردگی یونولیت ها بیشتر باشد ، خاصیت عایق صوتی آنها بیشتر است. یونولیت هایی که فشردگی زیادی دارند ، یک عایق سازی صد درصدی ایجاد می کنند.

قیمت یونولیت عایق صدا

هزینه این یونولیت ها براساس دانسیته ورق ها ، ضخامت ورق ها ، کیفیت مواد اولیه به کار رفته برای آن و سایر مشخصات تعیین می شود. اگر قصد خرید این یونولیت ها را دارید ، باید توجه زیادی به مرغوبیت مواد اولیه آن ، ضخامت و دانسیته آن داشته باشید تا در عایق سازی مکان موردنظر خود موفق عمل کنید. این نکته را بدانید که یونولیت هایی که بسیار ارزان هستند ، عایق خوبی نیستند و صد درصد بی کیفیت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید یونولیت در شهر قدس

خرید یونولیت در شهر قدس

خرید یونولیت در شهر قدس به منظور استفاده در ساختمان سازی، صنعت بسته بندی، دکوراسیون، عایق کاری و … انجام می شود. یونولیت، متریال پرکاربردی

مشاهده »