تفاوت یونولیت سقفی و دیواری

دسته بندی:
چیکید محتوا
تفاوت یونولیت سقفی و دیواری

تفاوت یونولیت سقفی و دیواری را بررسی می کنیم تا این محصولات را با توجه به اشراف کامل به این مسئله ، خریداری کنید.

چندین قرن از ابداع یونولیت می گذرد. شاید مخترع یونولیت که ادوارد سیمون نام دارد ، هرگز گمان نمی کرد که یونولیت تا این اندازه در زمینه های گوناگون مورداستفاده قرار بگیرد. پلاستوفوم های دیواری و سقفی در ساختمان سازی مورداستفاده قرار می گیرند. این دو نوع یونولیت با یکدیگر تفاوت هایی دارند که با هم بررسی می کنیم.

تفاوت یونولیت سقفی و دیواری

یونولیت سقفی از سایر انواع یونولیت ها شناخته تر شده است. از این محصول برای قالب بندی بتن در سقف های تیرچه بلوک و یا دال یک طرفه استفاده می شود. پلاستوفوم دیواری و سقفی دارای تفاوت هایی هستند که یکی از مهمترین این تفاوت ها ، ضخامت آنها است. پلاستوفوم های سقفی از ضخامت بیشتری نسبت به پلاستوفوم های دیواری برخوردار هستند که البته انتظاری هم جز این نمی رفت.

دیگر اختلاف میان این دو نوع پلاستوفوم ، قیمت آنها است. مسلماً پلاستوفوم های سقفی از پلاستوفوم های دیواری گران تر هستند. دانسیته پلاستوفوم های سقفی و دیواری از یکدیگر متفاوت است. حال به کاربردهای هر یک از این پلاستوفوم ها می پردازیم.

موارد استفاده از پلاستوفوم های دیواری

تفاوت یونولیت سقفی و دیواری در کاربرد آنها می باشد. استفاده های زیادی از پلاستوفوم های دیواری در ساختمان سازی می شود. ویژگی های بسیار خوب پلاستوفوم ها سبب شده است که از آنها استفاده های زیادی شود.

پلاستوفوم های دیواری از ویژگی های آکوستیک بودن ، ضدضربه بودن ، ضد آب بودن ، مقاوم در برابر ضربه و فشار بودن و … برخوردار است. این محصول دارای دوام و طول عمر زیادی است. از پلاستوفوم دیواری به عنوان فوم دیواری تزئینی ، فوم دیوارپوش و … استفاده می شود.

موارد استفاده از پلاستوفوم سقفی

در ادامه بررسی تفاوت یونولیت سقفی و دیواری ، با کاربردهای پلاستوفوم سقفی آشنا می شویم. کاربردهای پلاستوفوم دیواری بیشتر از پلاستوفوم سقفی است. از پلاستوفوم دیواری در بخش های مختلف یک سازه استفاده می شود. اما پلاستوفوم سقفی همانگونه که از نامش پیداست ، تنها در سقف سازه تعبیه می شود.

سه ویژگی مهم پلاستوفوم های سقفی شامل عایق رطوبتی ، عایق برودتی – حرارتی و عایق صوتی می باشد. پلاستوفوم های سقفی بهترین عایق برای ساختمان ها است که قابل استفاده در سازه های اداری ، مسکونی ، تفریحی – گردشگری ، صنعتی ، تجاری و … می باشند. استفاده از این پلاستوفوم ها در ساختمان سازی نه تنها موجب عایق سازی می شود ، بلکه سبب کاهش وزن سازه می شود.

ویژگی های کمی و کیفی بلوک های یونولیت

تفاوت یونولیت سقفی و دیواری در برخی از ویژگی های آنها است. بلوک های پلاستوفوم در ابعاد گوناگونی ساخته می شوند ولی سایز استاندارد آنها معمولاً 200 * 50 * 25 سانتی متر است. چگالی این بلوک ها در حالت استاندارد باید 12 کیلوگرم بر متر مربع باشد. وزن بلوک های یونولیتی کاملاً استاندارد است. هر بلوک یونولیتی معمولاً 7 یا 8 کیلوگرم است.

ارتباط مستقیمی میان وزن پلاستوفوم و دانسیته پلاستوفوم وجود دارد. اگر مشتریان تأکید بر ساخت یونولیتی با ابعاد و دانسیته مشخصی داشته باشند ، قطعاً محصول تحویل داده شده به آنها دارای وزن متفاوتی خواهد بود. بلوک های پلاستوفومی سقفی و دیواری هر مشخصاتی که داشته باشند ، باید دارای گواهی های استاندارد باشند. بنابراین نمی توانیم طول ، عرض ، ضخامت و دانسیته مشخصی برای پلاستوفوم ها اعلام کنیم. زیرا با توجه به نوع یونولیت و سفارش مشتری ، این خصوصیات پلاستوفوم متفاوت است.

خرید پلاستوفوم با توجه به تفاوت یونولیت سقفی و دیواری و سایر نکات مهم

در خرید پلاستوفوم های دیواری و سقفی باید به موارد حائزاهمیتی توجه داشته باشید.

– چگالی پلاستوفوم باید مناسب کاربرد موردنظر شما باشد. پلاستوفوم هایی با چگالی کمتر از استاندارد تعریف شده برای ساختمان سازی مناسب نیست.

– بر اساس مشخصات پروژه باید پلاستوفوم هایی در ابعاد و اندازه مناسبی را خریداری کرد. اگر پلاستوفوم هایی با ابعاد بزرگتر از حد خریداری کنید ممکن است دور ریز کار بسیار زیاد باشد که این مسئله چه از نظر زمان و چه از نظر هزینه به ضرر شما خواهد بود.

– پلاستوفوم هایی را برای استفاده در ساختمان خریداری کنید که در برابر آتش از مقاومت بسیار زیادی برخوردار باشد و سریعاً مشتعل نشود.

– بر اساس تفاوت یونولیت سقفی و دیواری باید متوجه شده باشید که از هر یک از این یونولیت ها در کاربرد مناسب خود استفاده کنید و هرگز نمی توانید از این پلاستوفوم ها به جای یکدیگر استفاده کرد.

– پلاستوفوم هایی که به طور کلی از ضایعات پلاستوفومی بازیافت شده ، ساخته می شوند دارای کیفیت پایینی هستند و بهتر است این پلاستوفوم ها را خریداری نکنید.

– تمامی پلاستوفوم ها حتماً دارای نشان استاندارد و تأییدیه های معتبر باشند. به این مسئله توجه زیادی داشته باشید.

– پلاستوفوم های خریداری شده باید دارای مقاومت ایده آل در برابر رطوبت و صوت و ضربه و … باشند.

– یک نگاهی دقیق به نمونه ای از پلاستوفوم ها بیاندازید و مشاهده کنید که بافت پلاستوفوم ها یکدست و صاف باشند.

کلام آخر

بارزترین تفاوت یونولیت سقفی و دیواری ، کاربرد آنها است. کاربرد پلاستوفوم های دیواری برای ساخت و ایجاد دیوارها می باشد. اما پلاستوفوم های سقفی برای قالب بتن در سقف های تیرچه بلوک استفاده می شوند. کیفیت و قیمت پلاستوفوم های سقفی ، اختلاف شدیدی با پلاستوفوم های دیواری است و این مسئله اصلاً قابل انکار نمی باشد.

با درنظر گرفتن این تفاوت ها ، از هر یک از این پلاستوفوم ها در کاربردهای خود استفاده کنید. ارزانی پلاستوفوم های دیواری نسبت به پلاستوفوم های سقف نباید سبب شود که از پلاستوفوم های دیواری برای سقف استفاده کنید که این مسئله در عمل هم غیرممکن است.

نکته ای که در انتهای بحث آشنایی با تفاوت یونولیت سقفی و دیواری مجدد بیان می کنیم ، توجه به کیفیت پلاستوفوم ها است. هرگز به خرید پلاستوفوم های بی کیفیت اقدام نکنید و بدانید خرید پلاستوفوم های ارزان قیمت و بی کیفیت ، هدر دادن هزینه شما است. امیدواریم اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار داده باشیم و ابهامات و پرسش های شما در این زمینه را پاسخ داده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید یونولیت در شهر قدس

خرید یونولیت در شهر قدس

خرید یونولیت در شهر قدس به منظور استفاده در ساختمان سازی، صنعت بسته بندی، دکوراسیون، عایق کاری و … انجام می شود. یونولیت، متریال پرکاربردی

مشاهده »