گرانول یونولیت چیست و چه کاربردی دارد ؟

دسته بندی:
چکیده محتوا
گرانول یونولیت چیست و چه کاربردی دارد ؟

گرانول یونولیت ، از پلاستوفوم های پرکاربرد در حوزه های مختلف است. با این نوع یونولیت ، بیشتر آشنا می شویم.

 

یونولیت ها ساخته شده از ذرات پلی استایرن منبسط شده هستند که پس از پخته شدن به یکدیگر اتصال پیدا می کنند و تبدیل به پلاستوفوم می شوند. برای تولید گرانول ها ، این ذرات سوا از یکدیگر و درشت تر هستند. وزن این مواد بسیار کم است اما کاربردهای آنها بسیار زیاد است.

محبوبیت گرانول‌های یونولیتی

افراد زیادی با کسب و کارهای مختلف از گرانول یونولیت استفاده می کنند. علت محبوبیت این مواد ، قیمت پایین آنها است. این مواد پرکننده های مناسبی هستند که برای ساخت عروسک و مبل و دکور و … مورداستفاده قرار می گیرند. با توجه به کارایی بسیار زیاد این گرانول‌ها و قیمت مناسب آنها ، استقبال زیادی از خرید آنها شده است.

ویژگی های مثبت گرانول‌های پلاستوفومی

دو ویژگی مهم این محصولات ، مقاومت بالا و وزن اندک آنها است. این مواد در تولید یونو بتن کاربرد دارند. در واقع با استفاده از پلاستوفوم های گرانولی این امکان وجود دارد که وزن بتن را به صورت قابل ملاحضه ای کاهش داد ، در حالیکه به مقاومت بتن اصلاً خدشه ای وارد نشود.

یکی از مزایای مهم استفاده از این گرانول‌ها ؛ عایق بودن آنها است. این گرانول ها سبب می شوند که مقاومت بتن در مقابل امواج صدا افزایش پیدا کند. بنابراین یکی از راه های عایق سازی صوتی ساختمان ها ، استفاده از گرانول یونولیت می باشد.

ویژگی مثبت دیگر این گرانول ها این است که به سادگی رنگ می شوند و به طرح ها و رنگ های مختلف در می آیند. این گرانول ها را می توان با استفاده از چسب های مخصوص به سطوح یا لوازم موردنظر چسباند. برش این یونولیت ها توسط دستگاه های خاصی امکان پذیر است.

کاربردهای این مواد :

همانگونه که گفته شد می توان از این مواد در عروسک سازی و مبل سازی استفاده نمود. پر کردن مبل ها با گرانول‌ها ، موجب راحتی نشیمن آنها می شود. نشستن بر روی این مبل ها ، حس بسیار خوب و راحتی دارد.

چنانچه پس از گذشت مدت زمانی ، بار نشیمن مبل کم شود و اندکی فرو رفته شود ، امکان اضافه کردن گرانول یونولیت به مبل وجود دارند تا نشیمن مبل به حالت و فرم قبل در بیاید. این ذرات ممکن است با گذشت زمان ، حالت خود را از دست دهند که در اینصورت می توان گرانول های جدید را جایگزین آنها کرد.

عروسک هایی که با استفاده از این گرانول ها ساخته می شوند بسیار سبک و خوش دست هستند. کاربرد دیگر این مواد ، ساخت کفی کفش است. بنابراین این مواد در صنعت کیف و کفش هم کاربرد دارند.

نکته مهمی که باید درنظر داشت این است که هر چقدر اندازه و دانسیته گرانول ها بیشتر باشد ، نرمی و کیفیت آنها بیشتر است. همچنین این نکته را به یاد داشته باشید که استفاده از گرانول های بزرگتر برای ساخت مبل بهتر است. زیرا گرانول های بزرگتر ، طول عمر بهتری دارند.

یکی از کاربردهای مهم گرانول یونولیت ، استفاده در صنعت چوب و ساخت وسایل چوبی و تزئینی می باشد. در واقع تزئینات ، اصلی ترین کارایی این محصولات هستند. گاهی از این گرانول ها برای تزئین کیک استفاده می شود. بنابراین قنادها هم از این گرانول ها استفاده می کنند.

فروش بسیار زیاد گرانول‌های یونولیتی

گرانول‌های یونولیتی به سبب ویژگی هایی که دارند ، فروش بسیار زیادی دارند. کسب و کارهای مختلفی از این گرانول ها استفاده می کنند. امکان رنگ آمیزی آسان این گرانول ها وجود دارد و پس از آن می توان این گرانول ها را با استفاده از چسب های مخصوصی برای کاربرد موردنظر استفاده نمود.

تزئینات و دکورسازی با استفاده از این یونولیت ها بسیار راحت است. با استفاده از این یونولیت ها می توان اتاق عقد ، میز غذاخوری در رستوران در بخش وی آی پی ، ویترین مغازه ها ، برخی از بخش های فروشگاه و … را تزئین کرد.

حسن گرانول یونولیت این است که قابل بازیافت است و می تواند مجدداً به خط تولید بازگردد. کیفیت بالای گرانولهای یونولیتی موجب شده است که فروش زیادی داشته باشند. هیچ ماده دیگری با این خصوصیات وجود ندارد که با این هزینه بتوانند کارایی موردنظر شما را داشته باشند.

بهترین و مناسب ترین گزینه برای سبک سازی و عایق سازی بتن ، گرانول‌های یونولیتی است. استفاده از انواع یونولیت ها در ساختمان سازی رواج پیدا کرده است. استفاده از انواع یونولیت ها در ساختمان سازی با اهداف مختلفی مانند سبک سازی ، مقاوم سازی ، عایق سازی و … صورت می گیرد.

اما اگر از حق نگذریم باید اعتراف کنیم که اگر یونولیت ها در قیمت های پایینی نبودند ، تا این اندازه فروش نداشتند و ممکن بود از مصالح و لوازم دیگری به جای آنها استفاده شود. البته مزایای استفاده از انواع یونولیت ها بسیار زیاد است.

قیمت گرانول یونولیت

تولیدکنندگان مختلف ، قیمت مختلفی را برای این محصولات تعیین نموده اند. قیمت این محصولات بر اساس قطر گرانول ها و دانسیته آنها مشخص می شود. هرگز به سراغ خرید گرانول های ارزان تر نروید. بلکه یونولیت هایی را خریداری کنید که فشرده تر و مرغوب تر باشند. خرید انبوه این گرنول ها برای شما مقرون به صرفه تر خواهد بود. البته گرانول های یونولیتی از محصولات ارزان قیمت و مقرون به صرفه هستند که در بخش های مختلفی کاربرد دارند. مجموعه ایران یونولیت ، قیمت مناسبی را برای این محصولات خود درنظر گرفته است.

خرید گرانول یونولیت

انتخاب ابعاد و دانسیته گرانول ها بستگی به کاربرد آن دارد. با توجه به کاربرد موردنظر خود ، گرانول های مناسب را از برترین تولیدکننده گرانول خریداری کنید. هرگز این محصولات را از مراکز غیرمعتبر خریداری نکنید. زیرا این مراکز عرضه کننده گرانول های بی کیفیت و نامرغوب هستند که استفاده از آنها حتی برای کسب و کارهای کم اهمیت تر مانند عروسک سازی هم توصیه نمی شود. با توجه به توضیحات ارائه شده به شما پیشنهاد می کنیم که گرانول های مرغوب و بسیار باکیفیت را از مجموعه حرفه ای ایران یونولیت خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس را بررسی نموده و با دستاوردهای استفاده از این محصول در کاربردهای مختلف آشنا می شویم. یونولیت یا پلاستوفوم

مشاهده »