تولید یونولیت تزریقی

دسته بندی:
چکیده محتوا
تولید یونولیت تزریقی

تولید یونولیت تزریقی با روش های گوناگونی انجام می شود. اگر اطلاعاتی درباره پلاستوفوم های تزریقی ندارید ، به ادامه مطلب توجه کنید.

پلاستوفوم در موارد گوناگونی با اهداف مختلفی مورداستفاده قرار می گیرد. متد ساخت پلاستوفوم تزریقی با سایر یونولیت ها ، شباهت های بسیار زیادی دارد. این نوع یونولیت ، کاربردهای فراوانی دارد. در مواردی که استفاده از پلاستوفوم های دیگر امکان پذیر نیست ، می توان از این پلاستوفوم استفاده نمود.

مراحل تولید یونولیت تزریقی

نحوه ساخت پلاستوفوم تزریقی را با ذکر تفاوت های ساخت آن با دیگر انواع پلاستوفوم ها ، بررسی می کنیم. مراحل اصلی ساخت پلاستوفوم شامل پیش انبساط ، تثبیت و قالب گیری است.

در مرحله پیش انبساط ، متریال اولیه ساخت یونولیت که نوعی پلاستیک تولیدی از استایرن مونومتر است را به پنتان کشیده و در درجه حرارت مشخصی در دستگاه اکسپندر قرار می دهند. مسئله مهم این است که برای پلاستوفوم های تزریقی از ریزترین متریال استفاده می کنند. حجم این مواد پس از قرارگیری در دستگاه ، زیاد می شود. فشاری که در این مرحله باید به یونولیت وارد شود بیشتر از فشار وارده به بلوک های یونولیت مادر می باشد.

در مرحله تثبیت ( بررسی روند تولید یونولیت تزریقی ) ، باید تثبیت پلاستوفوم همانند سایر پلاستوفوم ها انجام شود. اما مدت زمان کار ، کمتر است. بلوک های مادر باید بین 6 الی 12 ساعت در مرحله تثبیت باشند. اما یونولیت های تزریقی باید میان یک تا دو ساعت تثبیت شوند. پس از بلوغ ، مواد به واسطه شیرهای ویژه ای که دارای دو ورودی هوای فشرده با فشار هشت بار و ورودی مواد به قالب ها است ، تزریق می شوند. پس از اتصال تبخیر آب 180 درجه فشار بسیار زیاد به سمت قالب انتقال داده می شود و پلاستوفوم پس از انبساط مشخص به هم پیچ خورده و مطابق با قالب فرم می گیرند.

تولید یونولیت تزریقی باید بر اساس دستورالعمل های مشخص انجام شود. در فرآیند تثبیت جهت فیکس کردن ابعاد فیزیکی قطعه باید از آب سرد استفاده شود. این آب توسط مدار مستقلی به قالب ورود می کند و به قطعه شوک حرارت اعمال می شود.

سرانجام قطعه با اتصال هوای فشرده به نازل های بخار از داخل قالب به طرف بیرون انتقال پیدا می کند تا راهی انبار شود. پس از آن ، پلاستوفوم ها را در اندازه های مشخص تولید می کنند. آب درون آنها باید بخار شود. البته برای این کار اصلاً به دستگاه های خاص و تنظیم کردن درجه حرارت ، احتیاجی نیست.

در مرحله قالب گیری ابتدا باید قالب ها را طراحی کنند و سپس بر اساس طراحی صورت گرفته ، قالب را می سازند. سوراخ هایی جهت اتصال نازل های بخار در اطراف قالب زده می شود.

کاربردهای پلاستوفوم تزریقی

تولید یونولیت تزریقی با هدف استفاده در موارد گوناگونی انجام می شود. کاربردهای پلاستوفوم های تزریقی بسیار زیاد است. برخی از کاربردهای آن را مرور می کنیم :

– ساخت مبل

– ساخت قطعات دکوراتیو

– عایق بندی نقاط کور ، حفره ها ، درزهای درب و پنجره در ساختمان سازی

– ساخت انواع ساندویچ پنل ها

– تولید لوازم خانگی مثل یخچال ، ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی و …

– ساخت بخش های مختلف خودرو مانند ضربه گیر و داشبورد و …

– ساخت کشتی

– معدن

– و …

در واقع هدف از تولید یونولیت تزریقی ، استفاده از آن در صنعت ساخت و ساز ، خودروسازی ، لوازم خانگی و … است. بنابراین این نوع یونولیت همانند سایر یونولیت ها دارای کاربردهای مهمی است و صنایع و کسب و کارهای مختلفی به استفاده از آن نیاز دارند. در سالهای اخیر به استفاده از پلاستوفوم های تزریقی در صنایع مختلف توجه بیشتری شده است.

تجهیزات تزریق یونولیت

استفاده از پلاستوفوم های تزریقی به دستگاه خاصی نیاز است. اما استفاده از سایر پلاستوفوم ها به دستگاه و یا ابزار خاصی نیاز ندارند. برای تزریق پلاستوفوم ها می توان از دستگاه های اتوماتیک و یا دستی استفاده کرد.

مکانیزم دستگاه های اتوماتیک بدین صورت است که تغذیه مواد اولیه و بهره گیری از فشار هوا جهت انتقال مواد به نقطه دلخواه ، به صورت اتومات انجام می گردد. کار با این دستگاه ها دارای یک حسن مهم است و آنهم سرعت بالای کار است. در ارتباط با این دستگاه ها ، ذکر یک نکته خالی از لطف نیست. این دستگاه ها برای ساخت پلاستوفوم هایی در دانسیته های خاصی ، دچار اختلال می شوند.

روش های تولید یونولیت تزریقی

برای ساخت این پلاستوفوم ها ، چندین روش وجود دارند که اختلافاتی با هم دارند. البته اصول کلی کار یکسان است. پلاستوفوم های تولیدی به روش های مختلف دارای خصوصیات متفاوتی هستند اما ساختار درونی و ظاهری آنها مشابه است. اما تفاوت این پلاستوفوم ها متفاوت است. بر اساس کاربرد پلاستوفوم تزریقی و اهمیت کاربرد موردنظر ، روش ساخت پلاستوفوم تزریقی را انتخاب می کنند. ممکن است کیفیت مواد با یکدیگر متفاوت باشند. برای ساختمان سازی باید از پلاستوفوم های باکیفیت استفاده شود.

هر تولیدکننده ای ممکن است برای تولید یونولیت تزریقی از روش مختلفی استفاده کند. کیفیت متریال مورداستفاده برای ساخت پلاستوفوم تزریقی متفاوت است. هر چه از مواد اولیه باکیفیت تر برای ساخت پلاستوفوم استفاده شود ، کیفیت محصول نهایی بالاتر خواهد بود.

تولیدکنندگان حرفه ای به خوبی می دانند که ساخت انواع پلاستوفوم را باید با استفاده از متریال مرغوب و دستگاه های پیشرفته انجام دهند. استفاده از متریالی که از پلاستوفوم های بازیافتی درست نشده اند ، ضرورت دارد. چرا که کیفیت محصول نهایی را افزایش می دهد.

کلام آخر

با پلاستوفوم تزریقی به خوبی آشنا شدیم و کاربردهای آن را بررسی نمودیم. در کشور ما تولیدکنندگان مختلفی به تولید یونولیت تزریقی اقدام نموده که محصولات تولیدی آنها از نظر کیفیت و قیمت متفاوت است. حال با توجه به توضیحات ارائه شده بررسی کنید که آیا این محصول برای کاربرد موردنظر شما مناسب است یا خیر.

اگر در زمینه استفاده از پلاستوفوم های تزریقی و مناسب بودن آن برای کاربرد موردنظر خود سؤالی دارید با کارشناسان ما مطرح کنید تا اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار دهند. امیدواریم این مقاله برای شما سودمند و مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس را بررسی نموده و با دستاوردهای استفاده از این محصول در کاربردهای مختلف آشنا می شویم. یونولیت یا پلاستوفوم

مشاهده »