کندو یونولیتی برای زنبور عسل

کندو یونولیتی
دسته بندی:
چکیده محتوا
کندو یونولیتی برای زنبور عسل

کندو یونولیتی برای مزارع پرورش زنبور عسل کاربرد دارد. این کندوها به چندین دلیل برای این کار مناسب هستند که در ادامه آنها را توضیح می دهیم.

یونولیت دارای کاربردهای بسیار زیادی است که یکی از آنها درست کردن کندو است. کندو، خانه زنبورها می باشد. کندوها، مانند یک خانواده برای زنبورهای عسل می باشد.

معماری خانه زنبور عسل در طبیعت چگونه است؟

قبل از اشاره به ویژگی های کندو یونولیتی ، توضیحات مختصری درباره معماری خانه زنبور عسل می دهیم. معماری خانه زنبور عسل در طبیعت، خارق العاده می باشد. زنبورعسل را باید حرفه ای ترین و منظم ترین معمار طبیعت معرفی نمود. زنبورهای عسل به صورت گروهی زندگی می کنند و عسل را داخل شبکه های شش ضلعی که خود درست می کنند، ذخیره می کنند.

معماری خانه زنبور عسل به صورت شش ضلعی می باشد که بهترین شکل هندسی می باشد. چرا که در این شرایط از ماکزیمم مساحت آن می توان بهره برد. شش گوشه بودن موجب می شود که ماکزیمم میزان عسل و مینیمم میزان موم در کندو جا شود. لذا زنبور عسل، بهترین شکل را انتخاب نموده است.

زنبور عسل برای درست کردن کندو از دو الی سه بخش گوناگون شروع به کار می کند. این کار به شکل کامل و بدون هیچ ایرادی انجام می شود. به گونه ای که بخش های دیگری که پس از آن اضافه می شود، اصلاً معلوم نمی باشد. این کار به شکل غریزی از سوی زنبورهای عسل صورت می گیرد.

زنبورها در چه مکان هایی کندو درست می کنند؟

کندو یونولیتی برای زنبورهای عسل، شرایط ایده آلی دارد. در طبیعت، زنبورهای عسل در سوراخ های توخالی درختان کندو درست می کنند که به آنها کندوهای درختی گفته می شود. کندوی عسل همیشه در درختان تو خالی پیدا نمی شود و در مواردی زنبورهای عسل کلنی خود را داخل یک کندوی فومی یا پلاستیکی و یا چوبی درست می کنند.

مکانی که که هیچگاه زنبورهای عسل را در آنجا پیدا نمی کنید، زمین می باشد. زنبور عسل، هیچگاه کندوی عسل را بر روی زمین درست نمی کند. برخی از کندوهای عسل، دست ساز انسان ها می باشد و توسط زنبورداران درست می شوند. زنبورداران با هدف مدیریت بهتر کندوهای عسل، آنها را به شکل گروهی در یک محل مشخص درست می کنند. محلی که کندوهای عسل به صورت دسته جمعی در آنجا زندگی می کنند، زنبورستان می باشد. زمانی که کندوها در کنار یکدیگر نگهداری شوند، مدیریت آنها آسان تر می باشد.

کاربرد کندو یونولیتی

این کندوها، نوعی کندوی دست ساز انسان هستند که به سبب ویژگی های بسیار خوب خود توانسته اند از سوی بسیاری از زنبورداران مورداستفاده قرار بگیرند. در بسیاری از کشورهای خارجی از این کندوها برای زنبورهای عسل استفاده می شود.

جنس این کندوها همانطور که از نامشان مشخص است، یونولیت یا پلاستوفوم می باشد. این کندوها می توانند برای زنبورداران بسیار مفید باشند. کندوهای یونولیت در هر مکانی قابل استفاده می باشد و در سریعترین زمان، عسل و موم عسل را تهیه می کنند. اگر تمامی شرایط مهیا باشد، خروجی کندوهای یونولیتی مطابق با انتظارات خواهد بود.

روش ساخت انواع کندوهای عسل

پس از آشنایی با کندو یونولیتی به این مسئله می پردازیم که انواع کندوهای عسل چگونه درست می شوند. یک کندوی عسل، ترکیبی از زنبورها و منابع لازم آنها برای بقاء آنها می باشد. محیط داخلی کندوها، با ماده ای چسبناک مانند موم به اسم بره موم یا پروپولیس پوشیده شده است. بره موم، ادغامی از صمغ گیاهان، موم و بزاق دهان زنبور می باشد که از خواص ضدباکتری و ضد قارچی، برخوردار است که برای درزگیری شکاف های کندو به کار می رود. این ماده برای بهداشت و سلامت کندو بسیار مناسب است. میزان اضافی بره موم، سبب دشوار شدن بررسی کندوی عسل می شود.

ویژگی های کندو یونولیتی چیست؟

یکی از راحت ترین روش ها برای زنبورداران، استفاده از کندوهای فومی می باشد. این کندوها دارای چندین ویژگی مهم می باشد که آنها را بررسی می کنیم:

وزن اندک کندوهای فومی

این کندوها بسیار سبک هستند و این مسئله سبب می شود که زنبورداران در زمان کار کردن با آنها بسیار راحت باشند و جابه جا کردن آنها برای زنبورداران اصلاً دشوار نباشد. آنها به راحتی می تواند شمار بالایی از کندوها را در طول روز جابه جا کنند. وزن کندوهای فومی کمتر از سایر کندوها است.

دوام و ماندگاری کندو یونولیتی

یکی دیگر از ویژگی های کندوهای فومی، ماندگاری و دوام بسیار زیاد آنها می باشد. کندوهای فومی به هیچ دلیل آسیب نخواهند دید و در اثر تابش آفتاب، باد، رطوبت و سرما و گرما آسیب نخواهند دید و کیفیت و مقاومت خود را حفظ خواهند کرد. دوام و ماندگاری کندوی یونولیت، یکی از دلایل انتخاب آنها از سوی زنبورداران می باشد.

مخزن تغذیه

مخزن تغذیه این کندو، امکان بارگیری شهد به اندازه ده لیتر را دارد. زنبورها، امکان استفاده از همه شهد را دارا می باشد. بخش شفاف اکرولیک از سقوط زنبورها در شهد ممانعت به عمل خواهد آورد. به دلیل آنکه زنبورها می توانند به همه شهد مخزن تغذیه دسترسی داشته باشند، سریعاً تمامی شهد را مصرف می کنند. شیب کم به سمت جلو سبب می شود که همه قطرات شهدها استفاده شوند. بخش پلاستیکی در صورت تغذیه به طور جامد، امکان جدا شدن را دارا می باشد.

مقاومت خوب کندو یونولیتی

بهترین ویژگی این کندو، مقاومت بالای آن می باشد. کندوی فومی نه تنها در برابر ضربه و فشار بسیار مقاوم است، در برابر عواملی مانند حرارت، برودت، رطوبت، آب و … مقاوم می باشد. در نتیجه، هیچ عاملی سبب خراب شدن این کندوها نمی شود. از آنجایی که در محیط نگهداری کندوها، عوامل طبیعی مختلفی برای تخریب این کندوها وجود دارند، باید کندوها از جنسی باشند که مقاومت و پایداری بالایی داشته باشند. یونولیت به سبب مقاومت و پایداری بسیار بالایی که دارد حتی در ساختمان سازی به کار می رود. بنابراین با اطمینان می توان گفت که یونولیت برای ساخت کندوی زنبور عسل بسیار مناسب است. اگر جز این مورد بود، زنبورداران بزرگ در سراسر دنیا از کندوهای فومی برای زنبورهای عسل استفاده نمی کردند. حتی بارش باران سبب خراب شدن یونولیت نمی شود و این یک ویژگی بسیار خوب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس

خرید و قیمت یونولیت در چالوس را بررسی نموده و با دستاوردهای استفاده از این محصول در کاربردهای مختلف آشنا می شویم. یونولیت یا پلاستوفوم

مشاهده »